5

جفت ارزهای اصلی

جفت ارزهای اصلی
بازدید 160

یکی از موارد مهم در بازار فارکس که یک راه کسب درآمد دلاری در ایران است؛ شناخت و بررسی جفت ارزها می باشد که مهمترین بخش آن جفت ارزهای اصلی است . در این مقاله قصد داریم تا شما را با جفت ارز اصلی در بازار فارکس آشنا کنیم.

آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم؟ برای دانش بیشتر کلیک کنید.

مفهوم جفت ارز اصلی :

برای بررسی مفهوم جفت ارز اصلی ابتدا باید با مفهوم جفت ارز آشنا شویم که می توانید برای این منظور مقاله جفت ارز را مطالعه کنید تا به صورت کامل با مفهوم جفت ارز آشنا شوید . حال که معنی جفت ارز را میدانیم بیید تا با جفت ارزهای اصلی آشنا بشویم .

بنابراین می دانیم که جفت ارزها در بازار فارکس از جمله جفت ارزهای اصلی و جفت ارزهای فرعی متشکل از دو ارز در کنار یکدیگر هستند که یکی را به عنوان ارز پایه و دیگری را به عنوان ارز متغییر در نظر می گیریم . جفت ارز بوجود آمده می تواند متشکل از هر کدام از ارزهای موجود در بازار باشد اما همانطور که قبلا هم گفته شده این جفت ارزها بر اساس قوانین خاص خود بوجود آمده اند و قابل تغییر نیز نیستند .

بیشتر بخوانید:کسب درآمد دلاری در ایران

در بازار فارکس بخش بزرگی از تبادلات مالی به خاطر شرایطی که در طی چند ده از سال 1945 به بعد بوجود آمده متعلق به دلار امریکا است و این ارز نقش کلیدی و بزرگی در معاملات و جفت ارزهای اصلی فارکس و همچنین حجم های بازار فارکس دارد . همانگونه که اشاره کردیم در بازار فارکس ما با جفت ارزهای اصلی و فرعی سر وکار داریم که می تواند یک سمت از جفت ارز را دلار امریکا به خودش اختصاص دهد .در جفت ارزهای اصلی فارکس با قرار گیری دلار امریکا در کنار جفت ارز دیگر در واقع ما به یک جفت ارز اصلی می رسیم دقت کنید با قرار گیری دلار امریکا در کنار هر ارزی جفت ارز اصلی بوجود نمی آید بلکه با قرار دیگری دلار امریکا در برابر فیات های مهم یا همان ارزهای اصلی فارکس  است که جفت ارزهای اصلی بوجود می آیند .

جفت ارزهای اصلی کدامند ؟

حال که متوجه مفهوم جفت ارز اصلی شدیم می خواهیم به این موضوع بپردازیم که جفت ارزهای اصلی کدامند و نگاهی به لیست جفت ارزهای اصلی فارکس داشته باشیم تا بدانیم که  از کدام ارزها تشکیل شده اند .

در بازار فارکس هفت جفت ارز اصلی در قالب جفت ارزهای اصلی فارکس  وجود دارند البته در برخی از منابع فارکسی این تعداد را پنچ یا چهار در نظر می گیرند و تعداد کم شده از عدد هفت را به عنوان ارزهای فرعی لحاظ می کنند . در واقع پرداختن به این موضع کار بیهود ه ای به نظر می رسد بهتر است که شما کل این هفت جفت ارز را به عنوان جفت ارز اصلی در نظر بگیرید و زیاده خود را درگیر جفت ارزهای اصلی و فرعی نکنید .

جفت ارز EURUSD :

اولین جفت ارز اصلی که در لیست جفت ارزهای اصلی فارکس  به عنوان مهمترین آنها قرار دارد جفت ارز یورو به دلارآمریکا است .این جفت ارز را با نام FIBBER نیز می شناسند در این نماد ارز پایه EUR و ارز متغییر USD است . این جفت ارز به عنوان پادشاه جفت ارزها در میان جفت ارزهای اصلی فارکس و همچنین  فعالین بازار شناخته می شود .

جفت ارز EURUSD

این نماد به دلایل مختلفی به عنوان بهترین جفت ارز بازار شناخته می شود در وحله اول همانطور که میبینیم یک سمت این نماد مربوط به ارز یورو است که به عنوان  بزرگترین اتحادیه در دنیا به حساب می آید که کشورهای مهم صنعتی و اقتصادی قاره اروپا در آن عضو هستند و در سمت دیگر ارز مهم دلار آمریکا قرار دارد به همین دلیل بیشترین حجم معاملات در بین جفت ارزها معطوف به این نماد شده است چیزی در حدود 20%  کل حجم معاملات به همین دلیل نقدینگی در این نماد بسیار زیاد است و همین بالا بودن نقدینگی باعث شده تا کمترین میزان اسپرد را در بروکرها برای معامله به خودش اختصاص دهد.

حرکات این نماد تا حدود زیادی به نسبت دیگر نماد های اصلی آرامتر بوده و همین امر باعث شده تا معامله گران زیادی تمایل داشته باشند تا  در این نماد معاملات خود را انجام دهند.

نقد کردن درآمد ارزی؛ دغدغه ای دیگر برای کاربران فارکس در ایران است که راه حل آن استفاده از بهترین بروکرهای فارکس است؛ بنابراین باید آشنایی کامل با این بروکرها و پروسه انجام آن را داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.   

 

شاید برای شما مفید باشد: بهترین کانال سیگنال فارکس

جفت ارز GBPUSD :

جفت ارز پوند انگلستان به دلار آمریکا  به عنوان ارز بعدی در بین ارزهای اصلی شناخته می شود .این جفت را نیز با نام CABLE نیز می شناسند.

جفت ارز GBPUSD

پوند انگلستان در بین کشورهای قاره اروپا دارای ارزشمند ترین واحد پولی است این کشور تا قبل از خروج از اتحادیه اروپا در برکسیت از یورو به عنوان واحد پولی استفاده می کرد اما بعد از خروج از اتحادیه اروپا دیگر از یورو برای مبادلت خود استفاده نمی کند در واقع پوند انگلستان بعد از دلار و یورو بیشترین حجم معاملات را به خود در بازار فارکس اختصاص داده است و در لیست جفت ارزهای اصلی فارکس دارای رتبه بسیار مناسبی است . این نماد در بین جفت ارزهای اصلی به عنوان پر نوسان ترین ارز شناخته می شود .

جفت ارز AUDUSD :

جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا  نیز به عنوان یکی دیگر از ارزهای اصلی به حساب می آید به این جفت ارز AUSSIE نیز می گویند.

جفت ارز AUDUSD

به خاطر شرایطی که در کشور استرالیا برای منابع وجود دارد مانند کشاورزی و دامداری میزان تغییرات واحد پولی این کشور متاثر از میزان تولیدات کالا به خصوص گوشت است ازطرفی این کشور روابط گشترده اقتصادی با کشور چین دارد از این رو اقتصاد چین نیز تاثیر زیادی روی این واحد پولی  به عنوان یکی از ارزهای اصلی فارکس دارد

جفت ارز NZDUSD :

جفت ارز دلار نیوزلند به دلار آمریکا نیز به عنوان ارز بعدی شناخته میشود این ارز را نیز می توانید با نام KIWI هم بشناسید.

جفت ارز NZDUSD

نام KIWI در این ارز برگرفته از نماد پرنده ای است رنگی و محلی که فقط در کشور نیوزلند پیدا می شود.

جفت ارز USD CAD :

جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا هم به عنوان یکی دیگر از ارزهای اصلی معرفی شده این نماد را که از جفت ارزهای اصلی فارکس به حساب می آید را با نام LOONI نیز معرفی می شود .

جفت ارز USDCAD

در این نماد به این دلیل که کشور کانادا جزو کشورهای بزرگ در زمینه تولید و صاردات نفت است ارزش واحد پولی آن به شدت متاثر از قیمت نفت است و با تغییرات قیمت نفت ارزش آن نیز جا به جا می شود .

جفت ارز USDJPY :

نماد دلار آمریکا به ین ژاپن که می توانیم آن را با نام GOPHER نیز بشناسیم هم یکی دیگر از ارزهای اصلی به حساب می آید.

جفت ارز USDJPY

این نماد نیز بعد از نماد یورو به دلار آمریکا جزو نمادهایی است که حجم معاملات در آن زیاد است ارزش هر پیپ در این نماد با دیپر نمادهای ارزهای اصلی متفاوت است در واقع متاسب با حرکت قیمت ارزش هر پیپ در این نماد تغییر می کند . این نماد دارای نوسان های بسیار زیادی سات و به عنوان یک ارز شبزی نیز شناخته می شود ارزهای شبزی ارزهایی هستند که در تایم معاملاتی شب حرکت های خوبی را انجام می دهند .

جفت ارز USDCHF :

آخرین نماد در دسته نمادهای ارزهای اصلی جفت ارز دلارآمریکا به فرانک سوئیس است که می توانیم آن را با نام SWISSY نیز بشناسیم.

جفت ارز USDCHF

کشور سوئیس جزو اتحادیه اروپا نیست اندازه اقتصاد این کشور نیز بسیار کوچک تر از کشورهایی است که ارز آنها در لیست ارزهای اصلی قرار گرفته اند اما از آنجایی که کشور سوئیس دارای اقتصادی به شدت با ثبات است توانسه تا جایی برای خود در بین ارزهای مطرح دنیا باز کند و تبدیل به یکی از ارزهای اصلی بازار شود.

همانطور که خواندید ارزهای بالا به عنوان جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس شناخته می شود که در تمامیه بروکرها این نماد ها برای معامله گران در دسترس است .

کلام پایانی :

در مقاله جفت ارزهای اصلی سعی کردیم تا با جزئیات کامل این نماد ها را به شما معرفی کنیم . دقت کنید این ارزها به دلیل وجود نقدینگی بالا و داشتن اسپرد های پایین بسیار در بین معامله گران مطرح هستند .پس سعی کنید که حتما یکی از نماد ها را در بین نماد های مورد معامله خود قرار دهید در نهایت تلاش کنید تا با جفت ارزهای اصلی و فرعی بازار فارکس بیشتر آشنا شوید زیرا به عنوان یک معامله گر آشنایی با ارزهای اصلی فارکس و دانستن دقیق لیست جفت ارزهای اصلی فارکس ا درجه اهمیت بالایی برخوردار است .

سوالات متداول

1.چهار ویژگی اصلی جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس چیست؟

جفت ارزهای اصلی از دو ارز تشکیل شده‌اند که یکی به عنوان ارز پایه و دیگری به عنوان ارز متغییر شناخته می‌شود. این جفت ارزها بر اساس قوانین خاصی تعیین می‌شوند و تغییر ناپذیرند.

2.چرا جفت ارز EURUSD به عنوان پادشاه جفت ارزها شناخته می‌شود؟

جفت ارز EURUSD به عنوان پادشاه جفت ارزها شناخته می‌شود، زیرا شامل یورو که از بزرگترین اتحادیه در دنیا (اتحادیه اروپا) می‌آید و دلار آمریکا که نقش کلیدی در معاملات و حجم بازار فارکس دارد

3.چرا جفت ارز GBPUSD به عنوان پر نوسان‌ترین ارز در بین جفت ارزهای اصلی شناخته می‌شود؟

جفت ارز GBPUSD به عنوان پر نوسان‌ترین ارز در بین جفت ارزهای اصلی شناخته می‌شود به دلیل تاثیرات بزرگترین اتحادیه اروپا (انگلستان) بر ارزش پوند انگلستان و نوسانات زیادی که این ارز دارد.

4.چرا جفت ارز USDJPY به عنوان ارز شبزی شناخته می‌شود؟

جفت ارز USDJPY به عنوان ارز شبزی شناخته می‌شود، زیرا این ارز دارای نوسانات بسیار زیاد در ساعات شب است و به عنوان یک ارز شبزی در بازار فارکس شناخته می‌شود.

5.چرا ارز سوئیس به عنوان یکی از ارزهای اصلی بازار فارکس مطرح است؟

ارز سوئیس به عنوان یکی از ارزهای اصلی بازار فارکس مطرح است به دلیل ثبات بالای اقتصاد کشور سوئیس و تأثیرات متفاوتی که نسبت به سایر اقتصادها دارد. حتی با اندازه اقتصاد کمتر، سوئیس توانسته است به عنوان یکی از ارزهای اصلی بازار فارکس معرفی شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات بسته شده است !