اندیکاتور ATR چیست؟

اندیکاتور ATR چیست؟

در این مطلب به آموزش اندیکاتور ATR در فارکس خواهیم پرداخت. اندیکاتور ‏ATR  با دو مبحث سر و کار دارد، بازه‌های نوسان قیمت و دیگری متوسط نوسانات قیمت. به طور کلی، نوسان قیمت به بالاترین و پایین‌ترین نقاطی اشاره می‌کند که قیمت در هر دوره به آن می‌رسد.

ولز وایدر(J.Welles Wilder ) یکی از بهترین تحلیلگران تکنیکال شناخته می‌شود.

اندیکاتور ATR را وی ابداع کرده است. ولز وایدر (J.Welles Wilder )، اندیکاتورهای دیگری مثل RSI ، ‏ADX  و PSAR را در کارنامه خود دارد.

( (Average True Rangeکه به عنوان میانگین محدوده شناخته می‌شود؛ از اندیکاتورهایی است که برای اندازه‌گیری نوسانات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندیکاتور، در ردیف اسیلاتورها به شمار می‌رود.

برای کار کردن با اندیکاتور ‏ATR، یادگیری مفهوم نوسانات امری ضروری است؛ چون معامله‌گران سعی می‌کنند که در نقاط کف و سقف به خرید و فروش بپردازند.

اگر درباره فارکس اطلاعات کاملی ندارید؛ پیشنهاد می کنیم صفحه “کامل ترین آموزش فارکس Forex” و “بهترین کانال سیگنال فارکس” را مطالعه کنید.

انواع اندیکاتور ATR

انواع اندیکاتور ATR

  1. ATR در پرایس اکشن
  2. اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو
  3. اندیکاتور ATR در متاتریدر
  4. نحوه استفاده از اندیکاتور ATR در معاملات
  5. فرمول محاسبه اندیکاتور ATR
  6. فرار از stop hunter با استفاده از ATR

شاخص ATR نوسانات بازار را با نشان دادن میانگین دامنه حرکت قیمت در یک دوره مشخص اندازه گیری می کند.

اندیکاتور ATRدر تریدینگ ویو(Trading view):

شما می‌توانید از این اندیکاتور در بازارهای مالی مختلف از جمله فارکس، ارز دیجیتال و بورس استفاده کنید. از این اندیکاتور برای تعیین حد ضرر، حد سود، ورود و خروج از معاملات و مدیریت ریسک نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از اندیکاتور‏ ATR در تریدینگ ویو ( ( Trading view آسان می‌باشد. در ویدیو آموزشی که برای شما عزیزان قرار داده شده است نحوه فعال سازی اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو و استفاده از آن برای شما توضیح داده شده است.

اندیکاتورATR در متا تریدر(Meta Trader):

اندیکاتورها، ابزارهای ضروری معامله‌گران در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی مثل ارز دیجیتال و بورس می‌باشند؛ که تحلیلگران و معامله‌گران در بازارهای مالی با استفاده از این اندیکاتورها بهترین زمان برای معامله کردن (خرید و فروش) در بازارهای مالی را تشخیص می‌دهند.

atr در فارکس چیست؟ اندیکاتور ATR میانگین بالاترین و پایین‌ترین قیمت در یک بازه زمانی مشخص و قیمت بسته شدن گذشته نوسانات موجود در بازارهای مالی را اندازه‌گیری می‌کند. این اندیکاتور در واقع بیانگر این موضوع است که چه زمانی نوسانات بازار زیاد است و چه زمانی نوسانات کاهش یافته است.

استفاده از اندیکاتور ‏ ATR در متا تریدر بسیار آسان می‌باشد. شما کاربران گرامی جهت آموزش رایگان، یادگیری، نصب و راه‌اندازی اندیکاتور ‏ATR  در متا تریدر، می‌توانید از ویدیو آموزش زیر بهره‌مند شوید.

 

نحوه استفاده از اندیکاتور ATR در معاملات

اندیکاتور ATR را می‌توان یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای میانگین محدوده در بازارهای مالی از جمله فارکس، بورس و ارز دیجیتال نام برد. با اندیکاتور  ATRمی‌توانید اتفاقات ایجاد شده در نوسان قیمت یک دارایی را مشاهده کنید.

هنگام استفاده از اندیکاتور ATR در معاملات واقعی باید احتیاط زیادی کنید؛ زیرا از این اندیکاتور به شکل مستقل نمی‌توانید استفاده کنید. بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران اندیکاتور ATR را با سایر ابزارهای معاملاتی ترکیب می‌کنند؛ با این کار هشدارهایی را در مورد جهت گیری قیمت شاهد خواهند بود.

اندیکاتور ATR به شما کمک می‌کند هنگام نوسان گیری از بازار تصمیم‌های بهتری برای خرید یا فروش بگیرید. جهت یادگیری بهتر از این اندیکاتور می‌توانید به ویدیو آموزشی که برای شما قرار داده شده است مراجعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر: بهترین بروکرهای فارکس کدامند؟

فرمول محاسبه اندیکاتور ATR

برای استفاده از اندیکاتور ATR لازم نیست فرمول محاسبه آن را بدانید؛ زیرا مقدار آن به صورت خودکار محاسبه می‌شود. اندیکاتور ATR بسته به نوع کندل‌ها، فرم گیری آنها کنار یکدیگر از یکی از روش‌های زیر برای محاسبه میانگین نوسانات استفاده می‌کند

  • بیشترین مقدار دوره جاری منهای کمترین مقدار دوره جاری
  • بیشترین مقدار دوره جاری منهای قیمت بسته شدن دوره قبل
  • کمترین مقدار دوره جاری منهای قیمت بسته شدن دوره قبل

فرمول محاسبه اندیکاتور ATR

فرار از استاپ هانتر با اندیکاتور ATR

فرض کنید یک معامله باز دارید و حد سود (TP) و حد ضرر (SL) خود را مشخص کردید. زمانی که قیمت به آرامی به حد ضررتان نزدیک میشود و حد ضرر شما را فعال کرد؛ مسیرش را تغییر داده و به سمتی که شما پیش بینی کرده بودید تغییر جهت میدهد به این حالت به اصطلاح در بازار استاپ هانتر (Stop Hunting) یا شکار استاپ لاس میگویند.

این استاپ ها، برای کسانی ایجاد میشود که حد ضرر خود را در جای درست قرار نداده اند. با استفاده از اندیکاتور ATR میتوانید برای معامله خود حد ضرر مناسبی بگذارید و در دام استاپ هانتر قرار نگیرید. بهتر است استاپ لاس ها را در فاصله منطقی از قیمت معامله قرار دهید؛ زیرا حد ضرر هایی که زیادی نزدیک قیمت معامله باشند به احتمال زیاد در تله استاپ هانتر قرار میگیرند.

  • مقدار ATR را بخوانید
  • ATR را در یک یا بیشتر باید ضرب کنید
  • عدد بدست آمده را به نزدیک ترین مقاومت یا حمایت اضافه کنید تا حد ضرر بدست بیاید.

مطالب مرتبط:

انواع اندیکاتورها

آموزش رفع محدودیت تعداد اندیکاتور تریدینگ ویو

 

سوالات متداول

  • ابداء کننده اندیکاتور ATR چه کسی بود؟

اندیکاتور ATR را ولزوایدر یکی از شناخته شده ترین تحلیل گران تکنیکال که در کارنامه خود اندیکاتورهای دیگری از جمله RSI،ADX و PSAR را دارد ابداء کرده است.

  • اندیکاتور ATR چه چیزی را نشان می دهد؟

این اندیکاتور بازه های نوسان قیمت و متوسط نوسانات قیمت را بررسی می کند.

  • از اندیکاتور ATR در چه بازاری می توان استفاده نمود؟

از این اندیکاتور می توان در بازارهای مالی همچون فارکس، ارز دیجیتال و سهام استفاده کرد.

  • استفاده از اندیکاتور ATR در متاتریدر چگونه است؟

استفاده از اندیکاتور ATR در متاتریدر بسیار آسان می باشد. تحلیل گران و معامله گران بهترین زمان برای معامله کردن در بازارهای مالی را با استفاده از این اندیکاتور تشخیص می دهند.

  • آیا می توان از اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو استفاده کرد؟

بله از این اندیکاتور می توان برای تعیین حد ضرر، حد سود ، ورود و خروج از معاملات و مدیریت ریسک استفاده نمود.

  • استفاده از اندیکاتور ATR در معاملات به چه نحوی است؟

یکی از پرکاربردترین اندیکاتورها در بازارهای مالی اندیکاتور ATR است. در معاملات واقعی هنگام استفاده از آن باید احتیاط زیادی انجام داد چرا که ازاین اندیکاتور به شکل مستقل نمی توانید استفاده کنید.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات بسته شده است !