0

order price چیست؟

ordee price
بازدید 130

order price چیست؟

در این مقاله موضوع order price را در بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می دهیم؛ تا ببینم که صرافی های متمرکز برای کاربران خود چه سیستم های معاملتی را مد نظر قرار داده اند .

مفهوم order price  

در واقع  order price همان سفارش برای قیمت مورد معامله است که برای اینکار در صرافی های متمرکز ارز دیجیتال حالت های مختلفی در نظر گفته شده است . البته این مدل از انجام سفارش در بازار فارکس نیز وجود دارد اما نوع سفارشات در بازار فارکس به نسبت بازار ارزهای دیجیتال می تواد متفاوت باشد .

آیا با بازار فارکس آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم قبل از شروع هر کاری ابتدا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید: کامل ترین آموزش فارکس Forex

سفارش order market :

این مدل از سفارش در واقع اولیه ترین حالت برای انجام معاملات خرید و فروش است . در این مدل از سفارشات خریدار یا فروشنده تنها با مشخص کردن مقدار سفارش خود می تواند معامله مورد نظر را با قیمت موجود در لحظه انجام دهد .در این مدل از سفارشات دست خریدار یا فروشنده برای ارائه order price خود بسته است. کاربر نمیتواند در این مدل سفارش قیمتی را مشخص کند و با رسیدن قیمت به عدد مورد نظر معامله برای خریدار یا فروشنده انجام شود .

order price

 

 

معاملاتی که در این حالت انجام میشود؛ دیگر وارد دفتر سفارشات نمی شود؛ و قابل رویت نیست. اما میزان یا همان مقدار دارایی معامله شده در حجم معالات نمای داده می شود.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: دریافت رایگان سیگنال فارکس

سفارش limit order  یا محدود در order price  

در این مدل از سفارش برعکس حالت قبل دست خریدار و فروشنده کاملا باز است تا بتوانند قیمت های مد نظر خود را در دفتر سفارشات متناسب با استرتژی خود یا داشتن عدد مورد نظر ثبت کنند . در این حالت با رسیدن قیمت به عدد مورد نظر خریدار یا فروشنده معامله به صورت کاملا اتوماتیک انجام میشود و نیازی نیست که معامله گر در لحظه انجام معامله آنلاین باشد .

این مدل از معاملات بسیار مورد علاقه افراد حرفه ای در بازار است و اکثر معاملات خود را توسط این مدل از سفارش انجام می دهند. این را هم در نظر بگیرید که در برخی مواقع بازار با هیجانات بالایی همراه است. مانند: زمان اعلام یک آمار اقتصادی مهم یا رخ دادن اتفاقات سیاسی و اجتماعی مهم.

limit order

 

در این مواقع ممکن است حتی با اینکه معامله گر سفارش خود را از قبل تنظیم کرده؛ به دلیل سرعت بالای سفارشات و حجم بالای جابه جایی پول در هنگام نوسانات شدید معامله انجام نشود.حتی در بعضی از مواقع با توجه به بیانیه ریسک و مجوزهایی که کاربر در هنگام افتتاح حساب به صرافی یا بروکر می دهد؛ معامله مورد نظر با قیمت هایی بیشتر یا کمتر از عدد مورد نظر معامله گر انجام پذیرد. که اینکار می تواند ریسک معاملات را برای معامله گر بالا برده و اختلال بزرگی در مدیریت سرمایه معامله گر بوجود بیاورد .

آشنایی بیشتر ببا بروکرها: بهترین بروکرهای فارکس کدامند؟

سفارش STOP LIMIT در order price  

کار کرد این مدل از سفارش به این صورت است ؛که فرض کنید با یک مقاومت و حمایت مهم روبرو هستید. تحلیل انجام شده برا این اساس است؛ که در صورت عبور قیمت از سطح مورد نظر و رشد یا افت بعد از عبور به اندازه N مقدار باشد. در این صورت معامله ای برای شما باز شود با میزان حد زیان و حد سود مشخص خواهد بود .

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید به مثال زیر توجه کنید :

به عنوان مثال: در نظر بگیر شما قصد خرید یک ارز دیجیتال مانند اتریوم را دارید؛ قیمت حاضر اتریوم برابر با 1400 و سطح مورد نظر برای شما مثلا عدد 1500  است. و شما قصد دارید که وارد معامله خرید بشوید؛ اما به شرطی که اول قیمت از 1500 عبور کند.

سفارش STOP LIMIT در order price  

 

سپس به 1650 برسد در اینصورت اگر قیمت مجددا بعد از رویت 1650 به سمت عدد 1500 برگشت. آن وقت وارد پوزیشن شوید. برای اینکار به راحتی می توانید با استفاده از سفارش STOP LIMIT اینکار را انجام دهید. در این مثال عدد STOP  برابر با 1650  و عدد LIMIT برابر با 1500 خواهد بود. سیستم در این اردر با برگشت قیمت به سمت 1500 در بهترین قیمت ممکن وارد موقعیت خواهد شد .

سفارش OCO  در order price  

سفارش OCO در واقع مخفف شده عبارت ONE CANCEL THE OTHER است . در این مدل از سفارش که در بعضی از صرافی ها در اختیار کاربران قرار گرفته است .

معامله گر می تواند به صورت همزمان دو سفارش LIMIT و STOP LIMIT را تعریف کند در صورت فعال شدن هر کدام از معامله ها سفارش دوم به صورت اتوماتیک از پلتفرم معاملاتی کاربر حذف خواهد شد.

فرابورس یا oco

 

این مدل از سفارشات بیشتر در زمان هایی کاربرد دارد؛ که قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت گیر کرده است. با استفاده از این سفارش این امکان بوجود می آید؛ که در صورت عبور قیمت از یکی از سطوح حمایت یا مقاومت معامله اول فعال شود و معامله دوم به صورت خودکار حذف می شود .

سفارش SCALED ORDER مقیاس شده در order price  

در این سفارش به جای اینکه در یک قیمت مشخص با یک حجم بزرگ وارد معامله شوید؛ برای سیستم تعریف میکنید. تا در یک بازه قیمتی مشخص حجم مورد نظر را تقسیم کرده؛ و در عدد های مختلف وارد موقعیت معاملاتی شود .

سفارش TIME IN FORCE در order price

در این حالت شما برای سیستم یه بازه زمانی مشخص را تعریف می کنید. در صورتی که در بازه مورد نظر معامله انجام نشود؛ سیستم سفارش شما را از دفتر سفارشات حذف خواهد کرد

سفارش IMMEDIATE OR CANCEL  :

با اجرای این سفارش در واقع شما به سیستم دستور می دهید؛ که اگر سفارشات قرار گرفته در دفتر سفارشات فورا انجام نشد؛ بلافاصله آن را از دفتر سفارشات حذف کند .

سفارش DAY ORDER :

با اجرای این سفارش در واقع این دستور را برای سیستم ارسال می کنید تا در صورتی که در پایان روز معامله مورد نظر شما انجام نشده بود سفارش را از دفتر سفارشات برای روز بعد پاک کند تا در صورت نیاز در روز بعدی مجددا سفارش مورد نظرتان را ثبت کنید .

سفارش POST ONLY :

در این حالت برای سیستم تعریف می کنید که در قیمت مد نظر شما به اندازه N مقدار از ارز دیجیتال مورد نظرتان خرید یا فروش انجام دهد . حال اگر در زمان انجام معامله در قیمت مورد نظر شما به مقدار کافی برای پر کردن سفارش شما ارز دیجیتال نباشد؛ در نزدیک ترین قیمت بعدی بقیه حجم معامله مورد نظرتان انجام می شود.

این موضوع باعث می شود که معاملات شما در order price شما انجام نشود . دستور POST ONLY این امکان را می دهد؛ که که در صورتی که کل حجم مورد نظر معامله انجام نشد از انجام بقیه معامله جلوگیری شود. و بقیه حجم مورد نظر با قیمت های دیگر پر نشود .

کلام پایانی :

اکنون می دانید که order price چیست و در بازار ارزهای دیجیتال با انواع سفارشات آشنا شدید . وجود ابزارهای مختلف که توسط صرافی ها در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ کار را برای فعالین بازار به مراتب آسان تر کرده است به شرط آنکه بدانید از هر کدام در کجا و چه زمانی باید استفاده کنید.

سوالات متداول:

  1. order price چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال، order price به معنای سفارش برای قیمت معامله است.

  1. انواع سفارشاتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

در بازار ارزهای دیجیتال، انواع مختلفی از سفارشات وجود دارد، از جمله سفارش‌های market، limit order، stop limit، OCO، scaled order، time in force، immediate or cancel، day order و post only.

  1. چه تفاوتی بین سفارش market و limit order وجود دارد؟

در سفارش market، معامله به قیمت لحظه‌ای انجام می‌شود؛ در حالی که در limit order، معامله با قیمت مشخص شده توسط کاربر انجام می‌شود.

  1. سفارش OCO چیست و چه فایده‌ای دارد؟

OCO مخفف عبارت “One Cancel the Other” است و به کمک این سفارش، معامله‌گر می‌تواند همزمان دو سفارش LIMIT و STOP LIMIT را تعریف کند. در صورت اجرای یکی از معاملات، معامله دیگر به صورت اتوماتیک لغو می‌شود.

  1. چه مزیت‌هایی در استفاده از سفارش scaled order وجود دارد؟

سفارش scaled order به کاربر این امکان را می‌دهد؛ که به جای وارد کردن یک مقدار با حجم بزرگ در یک قیمت، حجم مورد نظر را در بازه‌های قیمتی مشخص تقسیم کند. این می‌تواند برای مدیریت در معاملات مفید باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.