4

الگو کندلی فرفره (spinning top) در تحلیل تکنیکال

الگو کندلی فرفره (spinning top)
بازدید 154

الگو کندلی فرفره spinning top در تحلیل تکنیکال:

در بررسی نمودار الگو کندلی فرفره spinning top در تحلیل تکنیکال جزو الگوهایی است که دانستن آن برای هر تحلیل گری لازم و ضرروی است . چرا که با دانستن الگو های کندل استیک می توانید تصمیمات بهتری را در بررسی نمودارها بگیرید.

بررسی نمودار الگو کندلی فرفره(spinning top)

در این مقاله می خواهیم که شما را با این الگو آشنا کنیم.

همچنین این مطلب را بخوانید: آموزش فارکس از صفر تا صد

الگوی کندلی فرفره spinning top چیست ؟

برای بررسی و فهمیدن الگوی فرفرهspinning top  در ابتدا باید اجزا تشکیل دهنده کندل ها را بشناسیم . در واقع یک کندل از چهار قیمت باز شدن، بسته شدن، بالاترین و پایین ترین تشکیل شده است نحوه قرار گیری قیمت باز شدن و بسته شدن در راستای یک کندل مشخص کننده شکل ظاهری آن است .

به عنوان یک تحلیل گر با دیدن شکل ظاهری کندل ها می توانیم به نکات پنهانی پشت آنها پی ببریم. زیرا همانطور که می دانید بخشی از حرکت قیمت ها مستقیما با احساسات معامله گران گره خورده است . در واقع دیدن هر کندل با شکل و شمایل خاص در نقاط مختلف بازار می توانید معانی مختلفی را در بر داشته باشد .

در الگوی کندلی فرفره (spinning top) که یک الگو تک کندلی محسوب می شود؛ فاصله قیمت باز شدن و بسته در یک کندل بسیار به یکدیگر نزدیک می شود. این کندل از دو سمت بالا و پایین دارای سایه می باشد. در نتیجه به خاطر دلایل بالا شکلی شبیه به فرفره پیدا می کند که دلیل نام گذاری این الگو نیز به همین دلیل است .

بیشتر بخوانید:الگوی کندلی دوجی (DOJI)

الگوی کندلی فرفره spinning top چه می گوید؟

اگر بخواهیم اتفاق پشت این الگو را تعریف کنیم می توانیم به این صورت تحلیلی از این الگو به صورت تکی داشته باشیم.دقت کنید که بررسی الگو های کندلی به تنهایی کاربرد ندارند و باید آنها را با ترکیب حمایت ها و مقاومت ها استفاده کنید.برگردیم به تحلیل الگوی کندلی فرفره .

همانطور که می دانید هر کندل نشان دهنده یک بازه از زمان است و در هر تایم فریمی معرف اتفاقات مر بوط به آن تایم فریم است . در الگوی فرفره (spinning top) در هر بازه زمانی که مد نظر داریم در قیمتی بازار باز شده و معاملگران در طول آن بازه معاملاتی شروع به معامله کرده اند در طول این بازه زمانی هم خریداران و هم فروشندگان تلاش کرده اند که قیمت را به سمت دلخواه خود هدایت کنند.

اما در نهایت در بازه زمانی مورد نظر قیمت بسته شدن در فاصله اندکی از قیمت باز شدن به ثبت رسیده به این ترتیب الگوی کندلی فرفره(spinning top)  دارای بدنه ای بسیار کوچک می شود که نشان دهنده  این موضوع است که در آن بازه زمانی بازار دچار دودلی و تردید بوده و تصمیم مشخصی برای ادامه حرکت چه در جهت صعود چه در جهت نزول گرفته نشده است .

الگوی کندلی فرفره spinning top چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

همانطور که گفتیم شکل ظاهری الگوی کندلی فرفره شبیه به یک فرفره است .رنگ بدنه الگوی کندلی فرفره در بسیاری از منابع کم اهمیت تلقی شده است اما این را بدانید به عنوان یک نکته بسیار ظریف توجه کنید .درست است که در نهایت الگوی کندلی فرفره نشان از دودلی است.

شکل ظاهری الگوی کندلی فرفره

اما بسته شدن نزولی آن نشان دهنده تمایلات بازار به سمت قیمت های پایین تر است و اگر بدنه کندل مثبت بسته شود؛ نشان دهنده تمایلات ضعیف به سمت صعود است . میزان سایه های دو طرف الگو کندلی فرفره (spinning top) نباید خیلی بزرگ و نباید خیلی کوچک باشد. در حالت ایده ال بهتر است اندازه این سایه ها از دو طرف تقریبا با هم برابر باشد.

شاید این مطلب برای شما مفید باید: کانال سیگنال فارکس رایگان

جایگاه الگوی کندلی فرفره spinning top:

این الگو در هر جایی از نمودار می تواند ظاهر شود. اما شما به عنوان تحلیل گر باید بدانید؛ که دیدن این الگوی کندلی در هر جایی ارزشمند نیست. و جایگاهی که به دنبال دیدن این الگو هستیم بسیار بسیار مهم است و می تواند تعریف شما را از ادامه مسیر قیمت به کلی تغییر دهد .

بیشتر بخوانید:الگوی کندلی ستاره دنباله دار (shooting star)

دیدن الگوی کندل فرفره spinning top در میانه حرکت :

دیدن این الکو در میانه یک حرکت صعودی یا نزولی نشان دهنده عدم توانایی در ادامه مسیر است می توانیم با دیدن این الگوی کندلی در میانه روند انتظار داشته باشیم به مدت کوتاهی قیمت وارد حالت رنج شود در صورتی که قیمت بتواند از بالاترین های بوجود آمده یا از پایین ترین قیمت بوجود آمده.

جایگاه الگوی کندلی فرفره

بعد از شکل گیری الگو کندلی فرفره (spinning top) عبور کند می توانیم انتظار شروع مجدد یک حرکت ادامه دار در جهت حرکت قبلی باشیم .

دیدن الگوی کندل فرفره spinning top در حمایت ها :

با رسیدن قیمت به یک حمایت مهم نشان های توقف حرکت در قیمت با دیدن الگو کندلی فرفره (spinning top) نمایان می شود چرا که به خاطر وجود سفارشات مخالف در محدوده حمایتی فشار خریدران و فروشندگان تقریبا با هم برابر شده؛ و دیگر بازار توان ادامه حرکت  ریزشی قبلی خود را ندارد.

شما با دیدن این حالت در بازار می توانید رفته رفته آماده ورود به بازار در جهت خرید باشید .

دیدن الگوی کندل فرفره (spinning top) در حمایت ها

دقت کنید هر چقدر که تعداد کندل های الگوی فرفره در محدوده حمایتی بیشتر باشد می توانید انتظار حرکت قوی تری را در آینده داشته باشید.

دیدن الگو کندلی فرفره spinning top در مقاومت ها :

الگو کندلی فرفره (spinning top) در مقاومت ها شرایطی مشابه با حمایت ها را دارد با این تفاوت که در مقاومت ها فشار خریداران رفته رفته کم خواهد شد و فروشندگان جدید به بازار اضافه خواهند شد . در مقاومت ها نیز مانند حمایت ها به هر میزان که تعداد الگو های کندلی فرفره بیشتر باشد؛ می توانید انتظار یک حرکت قوی تر را در آینده داشته باشید.با دیده شدن شرایط موجود می توانید خود را آماده ورود به یک معالمه فروش کنید.

الگوی کندلی فرفره(spinning top) در مقاومت ها

نکته ای که باید به آن در اینجا اشاره کنیم؛ این است که معمولا زمانی که در بخشی از نمودار شاهد الگو کندلی فرفره (spinning top) یا الگو های مشابه با این الگو باشیم .بازار ساز ها سعی می کنید تا ابتدا با انجام یک حرکت فریبنده تمامی استاپ ها جمع کنند و در ادامه حرکت مورد نظر را انجام دهند؛ پس به شدت در گرفتن موقعیت معاملاتی در این محدوده ها دقت کنید .

برای اطلاعات بیشتر: بهترین بروکر فارکس

کلام پایانی :

همانطور که می دانید سنگ بنای تشکیل دهنده نمودارها کندل های قیمیتی هستند پس شما در واقع با شناخت الگوهای کندلی مانند الگو کندلی فرفره spinning top می توانید این توانایی را پیدا خواهید کرد که در تحلیل تکنیکال یک قدم به جلو تر رفته و با استفاده از الگوهای آموزش دیده در جهت اخذ موقعیت های معاملاتی  موفق تر عمل کنید.

همانطور که چندین باز در این مقاله اشاره کردیم؛ الگوهای کندلی به تنهایی و در هر جایی از نمودار معنی خاصی در بر ندارند. و اگر بخواهید صرفا از آنها و بدون در نظر گرفتن دیگر شرایط حرکتی را انجام دهید؛ مسلما تعداد دفعات بازنده شما بیشتر از تعداد دفعات برنده شما خواهد بود .

سوالات متداول

  1. الگوی کندلی فرفره spinning top  چیست؟
    الگو کندلی فرفره spinning top یک الگو تک کندلی است که نشان از تردید و دودلی دارد.
  2.  آیا از الگوی کندلی فرفره spinning top می توان به تنهایی استفاده کرد؟
    خیر هیچ الگو کندلی فرفره (spinning top) به تنهایی کاربرد ندارد.
  3. در چه تایم فریمی باید الگو کندلی فرفره spinning top را ببینیم ؟
    در همه تایم فریم ها این الگو قابل دیدن است.
  4. در چه بازاری می توان از الگو کندلی فرفره spinning top استفاده کرد؟
    در تمامی بازار های مالی از این الگو می توانید استفاده کنید.
  5. آیا این الگو کندلی فرفره pinning top حتما باید بدنه داشته باشد؟
    بله این یکی از شرایط مهم این الگو است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات بسته شده است !