2

انواع سفارشات در فارکس

انواع سفارشات در فارکس
بازدید 156

در بازار ارزی و کسب درآمد دلاری در ایران، سفارشات در فارکس به صورت های مختلفی وجود دارند؛ که به تاجران اجازه می‌دهند؛  بر اساس استراتژی‌ها  و شرایط معاملاتی خود، معاملات را انجام دهند. یکی از جذابیت های موجود در بازار فارکس وجود ابزارهای مختلف معاملاتی وانواع سفارشات در بازار فارکس برای  گرفتن موقعیت های معاملاتی در حالت های متفاوت است. توجه داشته باشید که قبل از ورود به بازار فارکس حتما آموزش فارکس را به طور کامل آموخته باشید تا دچار خسارت نشوید.

در واقع شما با دانستن این موضوع که در هر حالتی به چه صورت با بازار برای ورود به معامله و اجرا سفارشات فارکس برخورد کنید می توانید ترید کردن را برای خود به امری لذت بخش تبدیل کنید و مانند یک حرفه ای به انجام معاملات خود بپردازید . برای این کار نیاز هست به معرفی انواع سفارشات در فارکس بپردازیم تا شما با حالت های مختلف ورود به یک معامله آشنا شوید که در این مقاله تلاش شده تا  این حالت را برای شما توضیح دهیم. همچنین پیشنهاد می کنیم در این خصوص مقاله روانشناسی معامله گری را نیز مطالعه کنید تا بیشتر با خصوصیات یک تریدر آشنا شوید.

شاید برای شما جالب باشد: تفاوت باینری آپشن و فارکس

انواع سفارشات در فارکس :

  • سفارشاتEXECUTION (سر خطی )
  • سفارشات در حالت انتظار PENDING ORDERS
  • انواع سفارشات در انتظار PENDING ORDERS
  • سفارش خرید buy stop
  • سفارش در انتظار خرید buy limit
  • سفارش فروش sell stop
  • سفارش درانتظار فروش sell limit

سفارشات سر خطی (EXECUTION ) :

اولین نوع از سفارشات در بازار فارکس معاملات EXECUTION  یا معاملات سر خطی، که درواقع حالتی از معاملات است که معامله گر به صورت لحظه ای وارد یک پوزیشن میشود؛ استفاده از این مدل از سفارشات بازار فارکس باعث شده تا اصطلاحا به این دسته از معامله گران AGGRESSIVE  گویند. این حالت را می توان ابتدایی ترین حالت از انواع سفارشات فارکس به عنوان ساده ترین  معامله در فارکس در نظر گرفت؛ که معمولا اکثر تریدرهای مبتدی ، از این روش برای ورود به معاملات خود استفاده میکنند .

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید: بهترین کانال سیگنال فارکس

سفارشات سر خطی (EXECUTION )

استفاده از این روش و عدم استفاده از انواع سفارش گذاری در فارکس، می تواند در آینده خسارات جبران ناپذیری را به شما به عنوان یک تریدر وارد کند؛ چرا که شما در لحظه ترید کردن دچار احساسات گوناگونی خواهید شد .به عنوان مثال: با دیدن یک حرکت ناگهانی روند صعودی و نزولی، ممکن است شما دچار هیجانات لحظه ای شده و بدون در نظر گرفتن پارامترهای لازم برای یک معامله موفق وارد یک موقعیت اشتباه بشوید (به قول معروف پا برهنه میپرید وسط معرکه )

 و در نهایت این معامله ناموفق در بهترین حالت خود با زیان شما بسته خواهد شد و در بدترین حالت، خود شما کال مارجین خواهید شد. به این معنی که کل پول خود را از دست خواهید داد؛ اگر خدایی نکرده از حد زیان استفاده نکرده باشید؛ یا مدیریت ریسک متناسب با موجودی خود را رعایت نکرده باشید .

به تمامی این موارد، سرعت دریافت دیتا توسط بروکر در انواع سفارشات بازار فارکس  و اجرای دستوارت خود همینطور پایین بودن سرعت اینترنت در ایران را نیز به موارد بالا  اضافه کنید؛ که ممکن است افت سرعت در لحظات حساس بازار مزید بر علت شده و حساب شما را بیشتر در معرض از بین رفتن قرار دهد .

شاید برای شما مفید باشد: معرفی محبوب ترین بروکر فارکس

سفارشات در حالت انتظار( PENDING ORDERS) :

همانطور که از اسم این مدل از سفارشات فارکسی پیداست؛ قصد شما از گذاشتن این مدل از سفارشات بازار فارکس  این است که شما در انتظار یک قیمت خاص هستید که بازار هنوز به قیمت مورد نظر شما نرسیده است .

شما با تنظیم کردن این مدل از سفارشات فارکسی در پلتفرم خود، به بروکر این فرمان را میدهید که در صورت رسیدن قیمت به اعداد مورد نظر شما، سفارشات فارکس شما را فعال کرده و اقدام به گرفتن یک پوزیشن معاملاتی بکند؛ حتی با اینکه شما در آن لحظه آنلاین نیستید و دسترسی به پلتفرم خود را ندارید؛ بروکر شما در این حالت به صورت اتوماتیک با رسیدن قیمت با آن اعداد، سفارشات در بازار فارکس شما را مو به مو اجرا خواهد کرد و به این صورت شما از هیچ معامله‌ای باز نخواهید ماند.

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS ) :

در پلتفرم متا تریدر انواع سفارشات در بازار فارکس در قسمت new order  وجود دارد از این رو پنچره ای ر این قسمت تعبیه شده است  که در آن پنجره شما می‌توانید نوع معاملات خود را از حالت سرخطی به حالت سفارشات در انتظار فارکس تغییر دهید. در تصویر زیر پنجره مورد نظر را برای تغییر حالت سفارشات مشاهده می‌کنید:

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS )

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS )

بعد از تغییر از حالت سفارشات سرخطی به سفارشات در انتظار، پنجره جدیدی به پنجره  new order اضافه می‌شود که آن را به عنوان یک type جدید می بینید.

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS )

انواع سفارشات در فارکس

در این پنجره، حالت‌های مختلف  از انواع سفارشات فارکس  را مشاهده می‌کنیم که برای هر حالت از معامله دو مدل سفارشات در انتظار تعریف شده است.

به خاطر نیاز به بودن انواع سفارش گذاری در فارکس برای گرفتن موقعیت‌های خرید دو حالت و برای گرفتن موقعیت‌های فروش نیز دو حالت تعریف شده است.

شما می‌توانید با استفاده از این حالت‌ها سفارشات در انتظار خود را تنظیم کرده و به بروکر خود این فرمان را بدهید که در صورت رسیدن قیمت به اعداد مورد نظر سفارشات در بازار فارکس اجرا خواهد شد در این حالت با توجه به خواسته  شما  بروکر میتواند یک یا چند  موقعیت معاملاتی را برای شما باز کند. برای آشنایی با بهترین بروکرهای فارکس کلیک کنید.

برای جای گذاری عدد مورد نظر خودتان کافی است که، بعد از انتخاب نوع سفارشات بازار فارکس در پنچره at price با توجه به نوع سفارش قیمت را قرار دهید .

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS )

انواع سفارشات در انتظار( PENDING ORDERS )

توجه کنید؛ این نکته بسیار مهم است  که در لحظه تنظیم  این سفارشات فارکس خود، حجم مورد نظر یا همان لات سایز را به درستی انتخاب کنید؛ چرا که بعد از تنظیم سفارش فارکس امکان ویرایش کردن حجم معاملات وجود ندارد و در صورتی که شما بخواهید حجم معاملات را تغییر دهید مجبور خواهید بود سفارش خود را حذف کرده و مجدداً سفارش جدیدی را با حجم مورد نظرتان تنظیم کنید.

بعد از تنظیم کردن سفارشات در فارکس، می‌توانید اعداد حد سود و حد ضرر خود را مجدداً تغییر دهید  و محدودیتی در تغییر آنها برای شما وجود ندارد. حتی بعد از تنظیم عدد برای اجرای سفارش می‌توانید عدد سفارش مورد نظر  را نیز ویرایش بکنید.

نکته دیگری که باید در گذاشتن انواع سفارشات بازار فارکس از نوع در انتظار به آن توجه کنید؛ میزان فاصله قیمت جاری تا عدد مورد نظر شما، برای تنظیم کردن سفارش است.

این عدد در هر بروکری متفاوت است. ضمن اینکه باید به این عدد میزان اسپرد را نیز اضافه کنید؛ و در حین  به تنظیم سفارش در فارکس، توجه ویژه‌ای به عدد اسپرد داشته باشید.

سفارش خرید buy stop :

این دستور از سفارشات در بازار فارکس زمانی اجرا می‌شود که، شما قصد خرید در قیمتی بالاتر از قیمت لحظه ای بازار را دارید. به عنوان مثال اگر عدد نمودار ما 10 باشد و شما قصد داشته باشید روی عدد 12 سفارشی را برای خرید تنظیم کنید؛ از این دستور برای اجرای معامله خرید استفاده می‌کنیم. این دستور بیشتر برای news trading یا معامله در لحظه خبر استفاده می‌شود.

سفارش خرید buy stop

سفارش خرید buy limit :

این دستور نقطه مقابل دستور قبلی است. در دستور قبلی، عدد مورد نظر برای تنظیم کردن سفارش بیشتر از قیمت لحظه ای بازار بود.

در این دستور، امکانی برای شما فراهم شده است تا شما بتوانید در قیمت‌هایی کمتر از قیمت لحظه بازار سفارشات فارکس خود را تنظیم کنید.

به عنوان مثال: فرض کنید که قیمت لحظه شما برابر با عدد 10 است و شما قصد دارید در عدد 8 وارد بازار شوید و اقدام به گرفتن یک موقعیت خرید کنید؛ در این صورت باید از این دستور استفاده بنمایید.

از این دستور بیشتر برای شکار حرکات برگشتی بازار استفاده می‌شود.

در نظر بگیرید که شما  با توجه به آنالیزی که برروی نمودار انجام داده‌اید محدوده ای  با پتانسیل بالا را جهت برگشت قیمت تشخیص داده‌اید. قبل از رسیدن قیمت به این محدوده، می‌توانید سفارش  فارکس خود را تنظیم کرده؛ تا در صورت رسیدن قیمت به محدوده مورد نظر ودر دسترس نبودن پلتفرم معاملاتی برای شما در آن لحظه به صورت کاملا اتوماتیک توسط دستور تنظیم شده؛ و شما وارد معامله خواهید  شد .

سفارشات در انتظار از نوع  limit یکی از محبوب‌ترین سفارشات در بین معامله‌گران حرفه‌ای می‌باشد.

سفارش خرید buy limit

سفارش فروش sell stop  :

این دستور یکی دیگر از انواع سفارش گذاری در فارکس است و  زمانی اجرا می‌شود که شما قصد فروش، در قیمتی پایینتر از قیمت لحظه ای بازار را دارید.

به عنوان مثال : اگر عدد نمودار ما 15 باشد و شما قصد داشته باشید روی عدد 13 سفارشی را برای فروش تنظیم کنید؛ از این دستور برای اجرای معامله فروش استفاده می‌کنیم.

این دستور  بیشتر برای  news trading یا معامله در لحظه خبر استفاده می‌شود.

سفارش فروش sell stop  

سفارشات در انتظار sell limit  :

این دستور نیز مانند نوع  قبلی همانطور که از اسمش پیداست برای اجرای سفارشات فروش استفاده میشود. اما تفاوتی که این دستور با حالت قبلی فروش دارد ؛ در این است که اگر  شما قصد فروش را در عددی بالاتر از قیمت لحظه بازار داشته باشید میتوانید از این دستور استفاده بکنید .

به عنوان مثال: فرض کنید قیمت لحظه شما برابر با عدد 20 است شما قصد دارید در عدد 25 وارد معامله فروش بشوید در این صورت میتوانید از این دستور استفاده کنید .

با استفاده از این دستور نیز میتوانیم حرکات برگشتی را در محدوده های پر پتانسیل بازار جهت گرفتن معامله فروش شکار کنیم .

نتیجه گیری :

همانطور که در این مقاله خواندید شما  با انواع سفارشات در فارکس (خرید و فروش در بازار فارکس )آشنا شدید. همانطور که می بیند ابزارهای قدرتمندی توسط برورکرها در اختیار مشتریان قرار گرفته است که موثر بودن یا نبودن آنها کاملا بر عهده خود شماست .

در صورتی که به درستی از این ابزارها استفاده کنید میتوانید هم به سود های مناسبی دست پیدا کنید هم کار را برای خودتان راحتتر کنید. اما در صورتی که نتوانید به درستی و در جهت اصولی از آنها بهره ببرید در نهایت منجر به زیان شما خواهد شد .

حال که معرفی انواع سفارشات در فارکس را مطالعه کردید و به درک درستی از انواع سفارش گذاری در بازار فارکس رسیدید وقت آن است که شروع به تمرین کنید و با توجه به نوع استراتژی خود در حساب های آزمایشی مانند حساب سنتی فارکس یا یک حساب دمو؛ سفارشات در بازار فارکس را اجرا کنید تا به تسلط کافی در استفاده از سفارشات بازار فارکس برسید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید: بهترین کانال سیگنال فارکس

سوالات متداول:

  • انواع سفارشات در فارکس به چه صورت است؟

سفارشات سرخطی_ سفارشات در حالت انتظار

  • سفارشات در انتظار به چند دسته تقسیم می شود؟

سفارشات در انتظار به 4 دسته تقسیم می شود. سفارشات خرید buy stop_ سفارشات در انتظار خرید buy limit_ سفارشات فروش sell stop_ سفارشات در انتظار فروش sell limit

  • سفارشات سرخطی چیست؟

ابتدایی ترین حالت معامله در بازار فارکس معاملات سرخطی است که معامله گر بصورت لحظه ای وارد یک موقعیت معاملاتی می شود. تریدرهای مبتدی از این روش برای ورود به معاملات خود استفاده می کنند.

  • سفارشات در انتظار چیست؟

در این نوع معامله؛ معامله گر در انتظار یک قیمت خاص است که بازار هنوز به آن قیمت نرسیده است در این حالت معامله گر پلتفرم خود را تنظیم می کند و به بروکر این فرمان را می دهد که به محض رسیدن به عدد مورد نظر وارد پوزیشن شود.

  • فرق بین سفارشات خرید buy stop و سفارشات در انتظار خرید buy limit چیست؟

در سفارشات خرید buy stop معامله گر قصد خرید در قیمتی بالاتر از قیمت بازار را دارد اما در مقابل در سفارشات در انتظار خرید buy limit معامله گر در انتظار خرید پایین تر از قیمت لحظه ای بازار است.

  • فرق بین سفارش فروش sell stop و سفارش در انتظار فروش sell limit چیست؟

در سفارش فروش sell stop معامله گر قصد فروش در قیمتی پایین تر از قیمت لحظه ای بازار را دارد ولی در سفارشات در انتظار فروش sell limit معامله گر در انتظار فروش در عددی بالاتر از قیمت لحظه ای بازار را دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات بسته شده است !