2

روش های شارژ حساب در فارکس

بازدید 158

روش های شارژ حساب در فارکس

اولین قدم بعد از افتتاح حساب برای شروع فعالیت به عنوان یک تریدر شارژ حساب است .

برای شارژ حساب در فارکس روش‌های مختلفی وجود دارد که این روش‌ها متناسب با بروکر انتخابی شما متفاوت است به این معنا که هر بروکری روش‌های خاص خود را برای واریز و برداشت دارد که می‌تواند با بقیه بروکرها متفاوت باشد. برای آشنایی با بهترین بروکرهای فارکس در ایران کلیک کنید.

فارکس چیست؟

روش های شارژ حساب در فارکس:

  1. واریز و برداشت به صورت سنتی
  2. واریز و برداشت از طریق تاپ چینج
  3. واریز و برداشت از طریق ارزهای دیجیتال
  4. واریز و برداشت از طریق پول های الکترونیکی
  5. وب مانی (Web Money)
  6. پرفکت مانی (Perfect Money)
  7. شارژ حساب دمو

 

اما به صورت کلی، بروکرهای مطرحی که با ایرانی‌ها کار می‌کنند به خاطر محدودیت‌های بانکی، روش‌های خاص خود را دارند؛ که در اکثر آنها مشترک می‌باشد و شما با دانستن کلیت روش‌های شارژ و برداشت خواهید فهمید که در هر بروکر چگونه می‌توانید واریز و برداشت را انجام دهید. در این مقاله شما را با  چند روش مرسوم و رایج بین بروکرها آشنا خواهیم کرد.

واریز و برداشت به صورت سنتی :

در این روش شما به صرافی که از طرف  بروکر شما معرفی میشود؛ وصل خواهید شد.

بعضی از این صرافی‌های سنتی، خود دارای پنل‌های اینترنتی واریز و برداشت هستند؛ و به محض اینکه شما قصد واریز یا برداشت داشته باشید؛ این روشها را متناسب با پنل‌های خود به شما آموزش خواهند داد.

عده‌ای دیگر از صرافی‌ها، دارای پنل‌های اینترنتی نیستند؛ و شما با دریافت شماره حساب صراف و واریز  پول به حساب مشخص شده؛ و در ادامه با پر کردن فرم‌های مخصوص آن صرافی، می‌توانید حساب خود را شارژ کنید. و برای برداشت نیز، معمولاً با ارسال یک ایمیل به بروکر خود می‌توانید پول  را از حساب خود برداشت کنید.

به این نکته توجه بفرمایید؛ مبدا واریزی شما هرچه باشد مقصد برداشتی شما نیز همان خواهد بود. معنی این جمله این است که اگر شما مبلغی را به صورت ریالی با توجه به قیمت  روز ارز به حساب صرافی واریز کنید و ریال خود را تبدیل به دلار کنید در زمان برداشت نیز، هر میزان دلاری که مایل به برداشت آن باشید با توجه به قیمت روز ارز تبدیل به ریال شده و به حساب شما واریز می‌گردد.

البته این را بگوییم که این روش تقریبا بین بروکرهای معروف منسوخ شده و دیگر از این روش استفاده نمی‌کنند. اما ممکن است شما با بروکری کار کنید که کماکان با این روش اقدام به واریز و برداشت می‌کند.

واریز و برداشت از طریق تاپ چینج (TCPAY) :

در این روش، شما می‌توانید به  راحتی  پول‌های خود را تبدیل کنید از ریال به دلار و بالعکس از دلار به ریال.

این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌های واریز و برداشت پول در بین فعالین بازار فارکس است. سرعت انتقال پول با این روش بسیار از روش سنتی بیشتر است و دیگر نیاز به رفتن شما به بانک نیست.

نکته‌ای رو که باید توجه کنید این است که، سقف واریز و برداشت برای تاپ  چینج یک عدد مشخص است و برای واریز و برداشت بیشتر از تاپ چنج باید قوانین آن را رعایت بکنید.

برای استفاده از سایت تاپ چنج ابتدا باید در سایت تاپ چنجwww.topchange.net/fa   ثبت نام بکنید.

برای ثبت نام در سایت تاپ چنج، در ابتدا شما فقط نیاز به یک شماره تماس و یک ایمیل دارید؛ در ادامه برای انجام عملیات واریز و برداشت در این سایت، شما نیاز به احراز هویت دارید که در سایت تاپ چنج بعد از ثبت نام اولیه کاملا برای شما توضیح داده شده است.

بعد از کامل کردن احراز هویت ،نحوه واریز و برداشت از تاپ چنج را می‌توانید در خود سایت تاپ چنج مشاهده بکنید.

اگر دانش کافی درباره فارکس ندارید؛ به صفحه “آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم” و “دریافت رایگان سیگنال فارکس” مراجعه کنید.

تاپ چینج (TCPAY)

واریز و برداشت از طریق ارزهای دیجیتال :

با فراگیر شدن پدیده بازار ارزهای دیجیتال و آشنایی و استقبال عمومی از شبکه بلاکچین ،بروکرها هم سعی را بر این گذاشتند تا از قافله تکنولوژی عقب نمانند تا بتوانند شیوهای جابه جایی پول را برای مشتریان خود هر چه  بیشتر از گذشته آسان تر کرده؛  و خود را با علم روز دنیا هماهنگ بکنند.

از این رو، در اکثریت غریب به اتفاق بروکرها، سیستم ترانسفر پول را به وسیله ارزهای دیجیتال به پنل های خود اضافه کرده اند .

موضوعی که باید آن را بدانیم این است که در هر بروکر، دسته بندی ارزهای دیجیتال برای جا به جایی پول متفاوت است؛ اما میتوان گفت در تمامی آنها استفاده از ارز تتر نقطه مشترک تمامیه آنها است .

تتر در واقع یکی از ارزهای دیجیتال است که اصطلاحا به آنها استیبل کوین میگویند؛ و قیمت ثابتی تقریبا برابر با 1 دلار دارد که این عدد تغییر نمیکند و از آنجایی که نرخ تمامیه ارزهای دیجیتال بر پایه دلار است بنابراین فرقی میان خرید تتر با دلار وجود ندارد و نوسانات ریالی بر هر دوی آنها به صورت یکسان تاثیر گذار است .

حال برای تهیه و خرید تتر باید به یکی از صرافی های ارز دیجیتال مطرح ایرانی نظیر صرافی ارز دیجیتال آبان تتر صرافی کوینکس–  بیت برگ و امثال این صرافی ها  مراجعه کنید و ارز مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید .

برای آشنایی با بهترین صرافی های خارجی کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در صرافی ها بسیار ساده است و در ادامه برای خرید  و فروش در خود صرافی آموزش های لازم وجود داشته وبه صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد .

واریز و برداشت از طریق ارزهای دیجیتال

واریز و برداشت از طریق پول های الکترونیکی :

پول های الکترونیکی یکی دیگر از راه های واریز برداشت است ؛که توسط برخی از بروکرها در اختیار مشتریانشان قرار میگیرد .

اشتباه  نکنید! پول های الکترونیکی با ارزهای دیجیتال یکی نیستند و تفاوت های بسیار فاحشی بین این دو وجود دارد .در واقع شبکه پول های الکترونیکی بسیار قبل  تر از ارزهای دیجیتال بوجود آمده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته اند؛ به این صورت که تا قبل از به شهرت رسیدن ارزهای دیجیتال ،در واقع این پول های الکترونیکی بودند که کار جا به جایی پول را سهل و آسان کرده بودند .

دو تا از مطرح ترین آنها  وب مانی و پرفکت مانی هستند .

وب مانی (WEBMONEY):

بحث در مورد وب مانی بسیار گسترده است .در اینجا صرفا به بخشی از آن برای آشنایی شما اشاره میکنیم.

دفتر وب مانی در سال 1998 در روسیه، به عنوان یک راهکار پرداخت انلاین امن بوجود آمد؛ که این قابلیت را به مشتریان خود برای مبادلات تجاری با سراسر دنیا را میداد. وب مانی به دلیل اینکه در زمان بوجود آمدن  یک راهکار بسیار خوب برای کشورهای تحت تحریم مانند ایران بود بین کاربران بسیار محبوب شد .

حال برای تهیه و خرید تتر باید به یکی از صرافی های ارز دیجیتال مطرح ایرانی نظیر آبان تتر – بیت برگ و امثال این صرافی ها  مراجعه کنید و ارز مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید .

مراحل ثبت نام در صرافی ها بسیار ساده است و در ادامه برای خرید  و فروش در خود صرافی آموزش های لازم وجود داشته وبه صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد .

ثبت نام و احراز هویت برای وب مانی نیز آسان است و میتوانید در مدت زمان کمی با ثبت نام و احراز هویت در این سایت https://www.wmtransfer.com/ شروع به استفاده از این شبکه بکنید .

کارمزد جابه جایی وب مانی کمی زیاد است؛ چیزی برابر 0.8 درصد از مبلغ پرداختی، که در بیشترین حالت آن برابر با 50 خواهد بود . البته در زمان بوجود آمدن وب مانی این عدد زیاد به نظر نمیرسید اما ظهور ارزهای دیجیتال و امکان جا به جایی پول با کارمزدهای بسیار پایین، باعث شد که کارمزد بالای وب مانی کاملا به چشم کاربران بیاید و کمی از محبوبیت آن بکاهد.

در واقع وب مانی کارایی شبیه به  Paypal را دارد؛ اما برعکس شبکه پی پال، نیاز به داشتن حساب و مدارک هویتی غیر ایرانی را ندارد .

ساخت حساب وب مانی هزینه ای ندارد و بصورت رایگان میتوانید اینکار را انجام دهید.

شاید برای شما جالب باشد: تبدیل وب مانی به تتر

وب مانی (WEBMONEY)

پرفکت مانی (PERFECT MONEY) :

دفتر پرفکت مانی در سال 2007 در کشور پاناما بوجود آمد و کاربردی کاملا مشابه با وب مانی دارد؛ و در آن سال به عنوان رقیبی برای وب مانی شروع به فعالیت کرد .

ثبت نام و احراز هویت پرفکت مانی مانند باقی رقبای خود بسیار آسان است؛ و شما کار پیچیده ای را در پیش رو ندارید. با شروع ثبت نام در سایت پرفکت مانی https://perfectmoney.is/ میتوانید کار خود را شروع بکنید .

برای خرید و فروش وب مانی و پرفکت مانی، سایت های خرید و فروش زیادی وجود دارند؛ که با سرچ در گوگل میتوانید به این سایت ها دسترسی داشته باشید و به راحتی به هر میزان که مورد نیاز شماست پول خود را تبدیل بکنید .

پرفکت مانی (PERFECT MONEY)

شارژ حساب دمو :

شارژ این حساب امکان پذیر نمی باشد چرا که این میزان از بالانس به صورت مجازی در اختیار شما قرار میگیرد. در زمان افتتاح حساب معاملاتی دمو از شما پرسیده میشود که چه مبلغی را قصد دارید که در حساب دمو خود شارژکنید؛ در ادامه و بعد از ساخت حساب، امکان کم کردن و یا زیاد کردن این مبلغ را ندارید؛ مگر اینکه مجددا یک حساب جدید دمو با مبلغ دلخواه خود مجددا بسازید .

بیشتر بدانید: حساب سنتی فارکس

نتیجه گیری :

در این مقاله سعی کردیم که آموزش شارژ حساب فارکس؛ راه کارهای شارژ و برداشت پول را که در بین برورکرها رایج است را با شما در میان بگذاریم. همانطور که در مقاله هم اشاره شد ؛این راهکارها بین برورکرها متفاوت است. حتی بعضی از برورکرها، راهکارهای اضافه تری بر این موارد که اینجا خدمتتان عرض شد را دارند که مختص به خود آنها است و شما نظیر آن را جای دیگری پیدا نخواهید کرد .

در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید که کدام یک از این راهکارها برای شارژ حساب فارکس شما مناسب تر است. که با مقایسه پارامترهای مختلف مانند  امنیت،سرعت انتقال وجه، میزان کارمزد دریافتی برای هر روش، راحت بودن امر واریز و برداشت و موارد دیگر میتوانید به یک نتیجه گیری مناسب دست پیدا کنید و بهترین روش را برای خود انتخاب .

 

سوالات متداول:

 

  • برای شروع فعالیت در بازار فارکس اولین قدم به عنوان یک تریدر چیست؟

بعد از افتتاح حساب در بروکر اولین کاری که باید انجام داد شارژ کردن حساب معاملاتی است.

  • شارژ کردن حساب فارکس چگونه است؟

نحوه شارژ حساب فارکس در هر بروکری متفاوت است هر بروکری روش شارژ مخصوص به خود برای واریز و برداشت از حساب را دارد.

  • انواع روش های شارژ کردن حساب در فارکس را نام ببرید؟

واریز و برداشت بصورت سنتی_ واریز و برداشت از طریق تاپ چینج_ واریز و برداشت از طریق ارز های دیجیتال_ واریز و برداشت از طریق پول های الکترونیک_ وب مانی_ پرفکت مانی_ شارژ حساب دمو

  • به عنوان یک تریدر میتوان حساب دمو را شارژ نمود؟

شارژ کردن حساب دمو امکان پذیر نیست. میزان بالانس بصورت مجازی در اختیار تریدر قرار می گیرد در این نوع حساب واریز و برداشتی وجود ندارد.

  • واریز و برداشت تاپ چینج چگونه انجام میشود؟

یکی ازمحبوب ترین روش های واریز و برداشت پول بین فعالان بازار فارکس تاپ چینج است که به راحتی می تواند ارز خود را تبدیل کرد از ریال به دلار و بالعکس ونیازی به رفتن به بانک نیست اما سقف واریز و برداشت یک عدد مشخص است.

  • مطرح ترین پول های الکترونیک را نام ببرید؟

پول الکترونیک با ارز دیجیتال فرق دارد در واقع پول الکترونیک خیلی قبل تر از ارزهای دیجیتال روی کار آمده اند که کار جا به جایی پول را آسان نمودند وب مانی و پرفکت مانی دو مورد از مطرح ترین پول های الکترونیک بشمار می روند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات بسته شده است !